محصولات کمپانی ها

سیستم های فلو میترینگ

نویسنده حسام حسن زاده 1398/07/07 0 نظر

سیستم های فلو میترینگ

 

با توجه به اهمیت مصارف انرژی در پروسه های صنعتی مختلف اعم از نیروگاه ها، پتروشیمی ها و غیره برای محاسبه میزان مصرف سوخت، از سیستم های فلو میترینگ استفاده می شود. با توجه به تغییر حجم در دماهای مختلف بر اساس استاندارد های جهانی از جمله API ، AGA ، SERG و ... میزان فلو باید در دمای استاندارد به طور مثال 15 درجه سانتیگراد صورت پذیر که به نحوه محاسبه آن جبران سازی دمایی گفته می شود.

شرکت ایستاخردپارسه به عنوان نمایندگی انحصاری برند Contrec در زمینه سیستم های فلو میترینگ فعال می باشد. در سیستم های فلو میترینگ سوخت مایع مثل گازوئیل از فلو متر و سنسور دما به عنوان ورودی فلو کامپیوتر استفاده می کنند و با وارد کردن پارامتر های مختلف از جمله دانسیته مایع و دمای رفرنس میزان سوخت مصرف شده جبران سازی شده را محاسبه می نماید. همچنین هر دستگاه فلو کامپیوتر Contrec سری 515 قابلیت اتصال دو فلو متر و دو سنسور دما به عنوان خط رفت و برگشت را دارا می باشد و با تفاضل این دو از هم میزان مصرف محاسبه می شود. همچنین در خط هایی که دو خط رفت وجود دارد دستگاه فلو کامپیوتر Contrec این قابلیت را دارد که به جای عملگر تفاضل از عملگر جمع استفاده کند و با جمع دو ورودی میزان فلو جبران سازی شده نهایی را محاسبه کند. 

 

 

در سیستم های فلو میترینگ گاز طبیعی علاوه بر فلو و دما پارامتر فشار نیز به عنوان ورودی به فلو کامپیوتر داده می شود. با توجه به نوع خروجی فلو متر از جمله پالس ، جریان 20-4 mA و غیره نوع ورودی فلو کامپیوتر را نیز می توان مشخص نمود. همچنین ترکیبات گاز اعم از متان ، اتان ، دی اکسید کربن ، پروپان و ... را نیز می توان ازدستگاه های آنالایزر گاز از طریق شبکه مدباس به فلو کامپیوتر منتقل کرد.

 

 

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان ایستا خرد پارسه تماس حاصل فرمائید.

نظر خود را بیان کنید