محصولات کمپانی ها

ملاحظات نصب در فلو میترهای مغناطیسی

نویسنده جواد افتخاری نیا 1398/07/08 0 نظر

ملاحظات نصب فلومترهای مغناطیسی

 

 

 

 

معتبرتین کمپانی های سازنده فلومترهای مغناطیسی

 

EMERSON     KROHNE     E+H     KOBOLD     YOKOGAWA     SIEMENS     ABB     FOXBRO     OMEGA

 

 

 

 

 

 

ملاحظات خاص در نصب فلومیترهای الکترومغناطیسی

 

  • خط لوله در محل قرار گیری فلومیتر همواره باید پر از سیال مورد اندازه گیری باشد
  • فاصله پایین دست و بالادست فلومیتر باید رعایت گردد.
  • ملاحضه جهت قرار گیری سنسور شناسائی خالی بودن لوله در سیال (EPD)رعایت گردد
  • زمین نمودن  فلومیتر مغناطیسی بر اساس دستور عملهای کارخانه سازنده  انجام پذیرد .

 

 


 

نصب ایده آل تجهیزات فلو متر

 

یکی از ایده آل ترین روش های نصب فلومتر ها قراردادن آنها در لوله های عمودی است که جهت جریان به سمت بالا باشد. این مسئله به پر بودن خط پروسه کمک می کند و اندازه گیری در شرایط بهتری صورت میگیرد. این شرایط کمک می کند تا در صورت وجود مواد معلق و جامد در خط ، اختلالی در اندازه گیری آن ایجاد نگردد.

 

 

 

 


 

نکته : از نصب فلومتر های مغناطیسی در خطوط وکیوم خودداری کنید.

 

مسئله : در شرایط خلا یا وکیوم جنس PTFE در فلومتر های مغناطیسی کاربرد محدودی دارد.مخصوصا اگر دمای بالا نیز در پروسه وجود داشته باشد. شایان ذکر است در لولهای با  سایزهای بزرگ  که دما نیز بالا است اگر فلومیتر در معرض وکیوم( قبل از پمپ) قرار گیرد باعث از بین رفتن روکش یا  Liner فلومیتر نیز  میگردد. از اثرات دیگر افت فشار سیال در اثر وکیوم بوجود امدن حباب در خط میگردد که باعث خطا در اندازهگیری و نیز بوجود آمدن پدیده Cavitation    میگردد.

راه حل : می توانیم در برخی از پروسه ها فلومتر ها را پس از پمپ ها قراردهیم.این امر باعث میشود تا فشار لازم حفظ گردد و از پدیده Cavitation  جلوگیری به عمل آید و  پوشش PTFE. آسیبی نمی بیند .

 

 

 


 

توصیه : بهترین شرایط برای نصب ، پر بودن لوله از سیال است.

 

مسئله : 

  • در صورت نصب فلومتر در بالای خط ریسک جمع شدن هوا در لوله وجود دارد که منجر به تاثیر گذاری در عملکرد فلومیتر  و خطای اندازه گیری می گردد.
  • همچنین نصب فلومیتر در لولهای عمودی که خروجی  رو به پایین دارند باعث افزایش میزان حباب هوا و متعاقبا خطای اندازه گیری میگردد.

راه حل :  بهترین مکان نصب فلومیتر در پایین ترین نقاط پایپیینگ و در جائی است که فشار لازم در پشت سیال برای بوجود نیامدن پدیده Cavitation  وجود دارد .

 


 

 

توصیه : بهترین شرایط برای نصب ، پر بودن لوله از سیال است.

 

مسئله : در بعضی از فرآیندهای خاص  نمی توان مطمئن شد که لوله همیشه پر می باشد (به عنوان مثال لوله های فاضلاب) که این منجر به خطا در اندازه گیری و یا حتی در مواردی عدم کارکرد فلومیتر میشود

 

راه حل : 

  • کنتور جریان را در یک سیفون نصب کنید. اگر مواد جامد همراه  مایع باشند ، توصیه می شود تا دسترسی تمیز کردن لوله را در نظر بگیرید. 
  • یک لوله سادهU  شکل یا یک لوله رو به بالا میتواند  یک را ه حل ساده باشد


 

توصیه : مطمئن شوید تا الکترود EPD  در بالا ترین نقطه لوله قرار بگیرد

 

نکته : الکترود تشخیص لوله خالی یا همان EPD  باید در بالاترین نقطه فلومتر زمانی که نصب در لوله های افقی انجام میگردد  قرار گیرد تا به درستی کار کند



 

ارت در فلومترهای مغناطیسی

 

 

فلومتر مغناطیسی E+H معمولا یک الکترود مرجع دارد تا به طور خود کار از ارت مناسبی بهره مند گردند. توصیه می شود که یک پایه ارت اضافی را از لوله استیل به بدنه فلومیتر مغناطیسی متصل گردد. 

 

در مواردی که لوله انقال غیر فلزی باشد از Grounding Ring  استفاده میکنیم

 

نظر خود را بیان کنید